شبیه سازی آنلاین مدارهای دیجیتال

اگه شما بخاطر آموزش‌های گمراه کننده سایتها و مراکز آموزشی و حتی کتابهای معتبر، نرم افزار چند صد میلیونی پروتیوس یا پروتئوس رو که به سرقت رفته با هزار ترفند مختلف دانلود و نصب می‌کنید و برای شبیه سازی مدارها ازش بهره می‌برید باید بدونید که نرم افزارهای رایگان خیلی زیادی برای اینکار وجود داره یا حداقل نسخه دموی اونها برای استفاده مجانی درست شده و استفاده از اونها مشکل قانونی و اخلاقی نداره.

یکی از این نرم افزارها که نسخه آنلاین پیش نمایش تحت وب و آنلاین هم داره نرم افزار Logicly هست که برای شبیه‌سازی مدارهای دیجیتال و گیت های منطقی بکار میره. از این برنامه می‌تونید برای مقاصد آموزشی در دانشگاه‌ها و درس دیجیتال و مدارمنطقی استفاده کنید و دیگه هیچ نیازی به نصب برنامه‌های مختلف ندارید. این برنامه رو می‌تونید از طریق این لینک اجرا کنید: https://logic.ly/demo

 

اساتید و مولفین محترم، لطفا هرگز دانشجوها و نوآموزان رو مجبور به نصب برنامه‌های تجاری و قفل شکسته نکنید و در کتابهای درسی روش شکستن قفل رو آموزش ندید، تربیت غلط عواقب جبران ناپذیری داره که به راحتی قابل اصلاح نیست. ?

 

بازدیدها: 1436

4 دیدگاه دربارهٔ «شبیه سازی آنلاین مدارهای دیجیتال»

  1. یکی از سوالاتی که شدیدا ذهنمو درگیر کرده
    در طراحی pcb در مقابل نرم افزار های پولی، نرم افزار های رایگانی مثل kicad و… داریم ولی برای شبیه سازی مدارات دیجیتال و آنالوگ مثل پروتئوس و مولتی سیم من هیچ نرم افزار رایگانی پیدا نکردم و این خیلی بده =((((

    • بخاطر اینه که نوشتن کتابخونه هر کدوم از قطعات الکترونیکی مخصوصا میکروکنترلرها کار فوق العاده مشکل و زمانبری هست و نیاز به یک کار تیمی داره و این تیم هزینه میخواد.
      بطورمثال قیمت امروز Proteus در حدود 380 میلیون تومان هست که درواقع حقوق برنامه نویس‌های این نرم افزار هست و کسی که نسخه غیرقانونی رو نصب میکنه واقعاً نادان هست چون داره حق هزاران نفر رو پایمال میکنه. (برنامه نویسها و سهامداران شرکت)
      با این حال در سطح کوچکتر برنامه‌هایی برای شبیه سازی وجود دارن که می‌تونید با یک سرچ کوچک اونها رو پیدا کنید:
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_free_electronics_circuit_simulators

  2. سلام جناب مهندس.
    بنده به اتمل اومدم بخاطر رایگان بودنش.و دارم از روی اموزش شما از فرادرس ادامه میدم.برای اینکه یه نرم افزار عین پروتیوس رو طراحی کنید با تیم ایرانی ؟ لطفا به فکر سلامتی خودتون باشید. چون خدمت به رشد علم ملت عواقب داره مگر اینکه یکی با *** بره بگه بودجه میخوام برای *** یک کرگدن و یک اسب ابی در افریقا یا چین یا زیمباوه انوقت چندهزار میلیاد بودجه میدن ولی برای خدمت به علم و تکنولوژی شوخی خطرناکیه.
    تازه تو دانشگاه داره میگه برو نسخه دزدی استفاده کن بودجه و مهندس و وجدان و شرف هم نمیخواد. حالا اگه تیم طراح فلان نرم افزار جرات داره بیاد اینجا و شکایت بکنه یه پولی هم از اون درمیاریم.
    خیلی دوستتون دارم مهندس.
    حیف که نمونه شما کیمیا هست.

دیدگاه‌ها غیرفعالند.